שאלות ומחשבות על סקר ה-GMים / גלעד

אז העונה אוטוטו באה עלינו לטובה והליגה פרסמה כהרגלה את את סקר הג'יאמים שבו נשאלים כל 30 הג'יאמים בליגה שאלות על התחזית שלהם לעונה הקרובה במגוון נושאים.

את כל השאלות והתשובות תמצאו בלינק קצת פה למעלה (על המילים סקר הג'יאמים) כאן אעבור בקצרה ואוסיף את הזווית שלי על חלק מהשאלות המעניינות יותר (לפחות אותי).

כל המנהלים מלבד אחד בחרו בקליבלנד לזכות במקום הראשון במזרח כשאחריה דורגו טורונטו בוסטון ואינדיאנה כבעלי הסיכוי הגבוה ביותר למקומות השני השלישי והרביעי בהתאמה. מעניין אגב אם ל-GM הבודד שנתן לוויזארדס את המקום השלישי קוראים במקרה ארני גרונפלד..

במערב תמימות הדעים על מקומות 1-3 גבוהה אפילו יותר כשמקום הראשון הלוחמים מקבלים 29 קולות. במקום השני הספרס ואחריהם הקליפרס. בחירה מענייינת של 28.6% מהג'יאמים (או שמונה מהם) הייתה לשים את אוקלהומה במקום הרביעי כשאחריהם יוטה ופורטלנד קיבלו כל אחת 17.9% (או 6 הצבעות) מההצבעות לקבוצה שתקבל יתרון ביתיות.

עכשיו יש לי שאלה – אני לא יודע אם הג'יאמים יודעים משהו שאנחנו לא על הרעמים אבל הם איבדו הקי. 2 מ-3 השחקנים הכי טובים שלהם כשהשחקן הכי טוב שנוסף לשם הוא ויקטור אולדיפו. לא שיש לי משהו נגד אולדיפו אבל לא הוא ולא איליאסובה החביב עליי מאוד הם לא תחליפים ראויים לדוראנט וגם עם המשקפיים הכי ורודים שלי אני בקושי רואה את הת'אנדר מגרדת את המקום השישי. מוזר מאוד.

– 14 ג'יאמים הצביעו ללברון כ-MVP הבא. מה שמביא אותי לשאלה הבאה שלי –

כולם יודעים שלברון כבר לא לוקח ברצינות את העונה הרגילה. בעונה שעברה גם עם קיירי מפסיד 30 משחקים ולא באמת מעלה הילוך עד הפלייאוף לברון לא הלך על MVP ואפילו מלכים לא הולכים ונהיים צעירים. ברור שהוא תמיד הימור טוב למקרה שהוא רק ירצה אבל 14 הולכים עליו וגריפין/פול לא מקבלים אף הצבעה באמת קצת מוזר לי.

MVP? אולי..
  • עשרה ג'יאמים הצביעו לדיאנדרה ג'ורדן כסנטר הטוב בליגה. ואנשים אומרים לי שזה לא עידן הנגרים.
  • 5 ג'יאמים לא הצביעו לגולדן סטייט כ"הקבוצה שעשתה את המהלך הכי טוב של האוף סיזן" אני מבין את המנג'רים של בוסטון אינדיאנה ויוטה שהצביעו לעצמם אבל עוד 2 אנשים כנראה מאוד נפגעו מדוראנט (הייתי מהמר על פרסטי ודייוויד גריפיןלברון)
  • ג'ורג' היל ליוטה הוא המהלך הכי אנדרייטד הקיץ. לא יכול להסכים יותר.
  • GM אחד חושב שהמהלך הכי מפתיע בקיץ ההעברות הוא ההצעה של ברוקלין לחוזה מטורף לטיילר ג'ונסון. האמת לא חשבתי על זה אבל זה באמת הדבר היחיד שיכול לתת פייט לדוראנט זורק את את אוקלהומה לקרשים.

לא פחות מ-14 ג'יאמים חושבים שכריס דאן יהיה רוקי העונה. אני לא רואה מכללות וגם את ליגת הקיץ והפרה סיזון פחות יוצא לי (על מי אני עובד העונה גם את העונה הרגילה והפלייאוף אני בקושי אראה :-() אבל באמת לא מבין איך כל כך הרבה מהם שמים את הז'יטונים שלהם על רכז מחליף שיצטרך להלחם על הדקות שלו לא רק עם רוביו אלא גם עם טיוס ג'ונס יליד מינסוטה המוכשר מהדראפט הקודם (מתי בכלל זכה בפעם האחרונה ברוקי העונה שחקן ספסל?). באותו הזמן אפילו אחד לא הצביע לדאריו סאריץ' שמגיע עם נסיון לקבוצה שלא תהיה לה בעייה לתת לו לשחק (ולפתוח). עולם מוזר.

  • השחקן הלא-אמריקאי הכי טוב מחוץ ל-NBA הוא מילוס תיאודושיץ'. גל מקל לא קיבל אף קול. הלם באולם.
  • יש מי שחושב שקוואי לנארד הוא מגן הרחבה הטוב בליגה. אני רואה אותך ביופורד..
  • אף אחד לא הצביע לאל ג'פרסון בתור שחקן הספסל שהולך להיות הכי משמעותי העונה. 🙁
  • אייזיאה תומאס קיבל הצבעה בשאלה "מי השחקן הכי קשוח בליגה?". לא נגעתי.
  • רק שלושה ג'יאמים חושבים שהחוק שהכי חייבים לשנות הוא זה של ההאקינג. קליפרס דטרויט ו-? תנו לנו לראות כדורסל בבקשה ולא את 6 עבירות ב-2 דקות.
הפסיקו להאקות אותם כברר
Subscribe
Notify of
27 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מתן גילור
19/10/2016 19:58:12

תודה גלעד.
יש דברים כמו זהות האלופה או המועמד ל-MVP או הסנטר הטוב ביותר שדעת ההדיוט לא הרבה פחות טובה משל ה-GM's, אבל יש דברים שרק מי שבסוד העניינים יודע לענות במדויק, כמו בשביל מי עושים התאמות וכיו"ב. השאלות הללו הן החלק המעניין ביותר בסקר ובשבילן שווה לקרוא אותו כל עונה מחדש.

מתן גילור
19/10/2016 23:30:39
Reply to  גלעד

כי זה התחום שהכי רלוונטי לעיסוק שלהם.

אפלטון
אפלטון
19/10/2016 20:16:33

תודה. הג'י אמים תמיד הולכים על בטוח בבחירות שלהם.
אותי הכי מפתיע זה הניקס שמנבאים להם מקום 10 ומטה.

שגיא נאור
שגיא נאור
19/10/2016 20:41:21

תודה רבה גלעד.
מה שבאמת הכי מעניין זה לראות כל עונה את הסקר של שנה שעברה…

נריה
נריה
19/10/2016 20:49:24

אם אני לא טועה, GM לא יכול להצביע לקבוצה שלו.

יונתן שגב
יונתן שגב
19/10/2016 21:29:48
Reply to  נריה

אני גם חושב

מנחם לס
מנחם לס
19/10/2016 21:04:59

בד"כ בסקרים של הג'יאמים יש המון פוליטיקה, ליקוקי תחת, 'אשמור לי ואשמור לך' וכו'. אני לא זוכר כבר: האם הסקר נעשה בעילום שם?

יותם
יותם
19/10/2016 21:17:31

שני דברים שאני מצאתי מעניינים :
1. הצניחה באחוז של אנטוני דיוויס בתור ה"שחקן לבנות סביבו קבוצה". אומנם בשנה שעברה קצת הגזימו (86%) אבל עדיין אפשר להגיד שמחלחלים ספקות לגבי היכולות של השחקן הזה.
2. תחת ההנחה ש-GM לא יכול להצביע לקבוצתו, אז נחמד לאשר שאיום הייחוס על קליבלנד בראייתה היא בוסטון.

מתן גילור
19/10/2016 21:56:01
Reply to  יותם

אני חושב שבעיקר מחלחלים ספקות לגבי היכולת שלו להישאר כשיר.

יוסל'ה שוחמכר
יוסל'ה שוחמכר
19/10/2016 21:23:55

אחלה, מסכים עם רוב ההסתייגויות/ תהיות שלך ומוסיף אחת משלי: ישנים על שיקגו. נכון, ההרכב בעייתי מאוד, אבל לוייד ולבאטלר יש דרייב פסיכי ואני רואה אותם מדביקים בו את רונדו ואת המשלימים הלא רעים בכלל. זה פלוס שיפור בתפקוד המאמן לאחר עונת רוקי בינונית מינוס שלו ופריצה של אחד הצעירים (מקדרמוט? פורטיס?) והבולס יהיו בצמרת.

שייקה
שייקה
19/10/2016 21:34:34

מצוין תודה.

יש כאן אכן כל מיני בחירות תמוהות. אבל לך תדע מה קורה שם בפנים..
מעניין לנחש מה נאמר בין השורות –

לברון MVP? (כל הג׳יאמים מפחדים מהמלך שלא יגלה שלא הצביעו עבורו. הרי הוא יהיה הנשיא יום אחד…)

אוקלהומה? (וואי וואי ראסל הזה חתיכת חיה רעה… ראיתם אותו קופץ? מה זה?! עונת טריפל דאבל – אני הראשון שחזיתי!)

דיאנדרה ג׳ורדן? (יאללה נמאס מהחרא הזה של לשחק מהר. הפוצים האלה מהמפרץ מכריחים את כולם לרוץ כל הזמן – הלוואי שנחזור לימים הטובים שישבנו מדושני עונג אחרי שגייסנו איזה ניגרי עצום)

גולדן סטייט במהלך הטוב של הקיץ? (גריפין: כוס אמ אמא של החארות האלה, זה משחק מכור. אני לא מצביע להם ואני לוקח את כל היהודים הממורמרים איתי. מי לה׳ אליי? יהודים אחרים: מנמנמנמנם)

דאן רוקי העונה? (ה-ש-נ-ה זה סוף סוף קורה! הזאבים מגיעים למסיבה ורוביו נפצע. מה אמרת? מאריץ׳? הוא לא במכבי?)

וכן הלאה.

רועי ויינברג
19/10/2016 22:39:56

אחלה כתבה. ההצבעה לדיאנדרה בסנטר הטוב בליגה תמוהה לדעתי (כמו הבחירה שלו לחמישיית הליגה הראשונה). אני לוקח לקבוצה שלי את דרומונד, וויטסייד וטאונס לפניו.

לא חושב שהחוק שהכי צריך לשנות הוא ההאקינג. שילמדו לקלוע ב-60% מהקו (או שיזרקו סבתא).

שייקה
שייקה
19/10/2016 22:50:02

אתה לוקח אותו לפני קאזינס?

נתי
נתי
20/10/2016 6:18:22

אף אחד לא אומר שהם לא צריכים ללמוד לזרוק,אבל למה להעניש את הצופים בגללם?לא אכפת לי שיפגעו בקבוצה בצורה אחרת

אור
אור
20/10/2016 8:12:35

מסכים איתך שלא צריך לשנות את החוק.
בכל ענף ספורט לאורך ההיסטוריה שחקנים מנסים לנצל את החולשה של היריב. שחקן שלא קולע עונשין זו חולשה.
בטניס שחקן שלא יודע לחבוט בקהנד – היריב שלו תמיד יגיש ליד הרחוקה ויכריח אותו להגיב. אז אולי יוציאו חוק שאסור לעשות את זה כי אז המשחק נגמר רק באייסים וזה משעמם?
אולי גם יעשו חוק שללברון אסור לחדור לסל ולדרוס את כל השחקנים בדרך כי הוא גדול מדי וזו שיטת משחק מכוערת ולא כיף לראות את זה?
ספורט תחרותי נועד להיות תחרותי – לא רק לתת חוויה לצופים. אם הקליפרס יגיעו לגמר ויפסידו אליפות בגלל הק-א-ג'ורדן – מגיע להם. שילמד לקלוע מהעונשין.

שמעון השימשי
שמעון השימשי
19/10/2016 23:38:06

קודם כל ברור ש GMs לא יכולים להצביע לעצמם, זה היה מעקר את כל הסקר. עוד 2 נקודות ששוות תשומת לב:
1) טיירון לו, המאמן הרוקי שלקח אליפות, לא מופיע באף אחת משאלות המאמנים. קר לדוגמא, המאמן שהפסיד לו בגמר, כן מופיע. זה נקודה מעניינת למחשבה על כמה קצת קרדיט מהאליפות של קליבלנד מיוחס לצוות האימון (וכמה הרבה ללברון…).
2) ג'י ג'י רדיק מככב בסקר כשהוא מופיע פעמיים בשלושת הבחירות הראשונות כפיור שוטר הטוב ביותר וכשחקן עם התנועה הכי טובה בלי כדור. אני אוהב את רידיק והבחירה הזו מגובה בסטטסטיקה אבל יש פה גם אינדיקציה על השינוי בכדורסל בנ.ב.א בשנתיים האחרונות. Pure shooter שווה היום הרבה יותר מלפניי 10 שנים. רידיק מסיים העונה חוזה של 27 מיליון לארבע שנים ויש לי תחושה שהוא בדרך לשדרוג רציני במשכורת… ודרך אגב אם מדברים על הדראפט של רידיק, זוכרים לשארלוט בלעג את הבחירה באדם מוריסון במקום השלישי אבל אתם חושבים שהדראפט בזה היה חוזר על עצמו היום הוא היה נבחר מחוץ לשלושת המקומות הראשונים?

יוסי ברקלי
יוסי ברקלי
19/10/2016 23:44:15

למיטב הבנתי, חלק מהג'יאמים פשוט מעביר את הסקר לאנשי יחסי הציבור. בכל מקרה, מעניין.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
20/10/2016 16:03:15

יש תשובה אחת – הם כולם רפי הבנה